چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

داروخانه آنلاین ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده
دارودیجیتال

دو شنبه 27 فروردين 1397

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

 

نور خورشید دارای اشعه ی فرابنفش است که این اشعه با شکستن کلاژن پوست , ساخت رادیکال های آزاد و مهار مکانیسم های ترمیم پوست بیشترین تاثیر را در پیری زودرس پوست و ایجاد انواع سرطان های پوستی و کک و مک روی پوست دارد و در کل زیبایی و جوانی پوست را به طور جدی تهدید میکند پس برای جلوگیری از این اثرات مضر ضد آفتاب ها ساخته شدن.

با رادیکال آزاد بیشتر آشنا شوید.

ضد آفتاب چیست؟

ماده ای است که با با فرمولاسیون ها و SPF های مختلفی و به شکل های متنوعی مثل لوسیون و کرم و ژل و ... تهییه و عرضه می شود و اگر به شکل صحیح و مرتب استفاده شود می تواند مانع اشعه ی فرابنفش و تاثیرات مضر آن روی پوست شود ,به طوری که با قرار گرفتن روی پوست اشعه ی فرابنفش را جذب یا انعکاس می دهد و اجازه ی رسیدن آن را به لایه های عمقی پوست را نمی دهد.

SPF چیست؟

این عبارت مخفف جمله ی  Sun Protection Factor است که می توانیم آن را به عیار حفاظتی پوست ترجمه کنیم و در واقع نسبتی است که مقدار حفاظت کنندگی ضد آفتاب را می سنجد.

ضد آفتاب ها برا اساس SPF شان دسته بندی می شوند و از SPF2 تا SPF60 و بالاتر قرار می گیرند

حال وقتی روی ضدآفتابی میبینیم که نوشته شده است ,مثلا SPF20 یعنی چه؟این عدد نشان می دهد که اگر فردی در حالت معمول و بدون استفاده از ضد آفتاب در عرض 30 دقیقه صورتش دچار آفتاب سوختگی و قرمزی می شود اگر از ضدآفتابی با SPF20 استفاده کند و در مقابل نور خورشید قرار گیرد صورتش بعد از 20*30 دقیقه دچار آفتاب سوختگی و قرمزی می شود, پس به یاد داشته باشید که ضد آفتاب ها را هر چند ساعت یکبار روی پوست باید تجدید کنیم .مسئله اینجاست که افراد ترجیح می دهند از ضد آفتاب هایی با SPF بالاتر استفاده کنند تا مجبور نباشند زیاد ضد آفتاب را در طول یک روز روی صورتشان تجدید کنند اما باید بدانید که متخصصان پوست می گویند که استفاده مرتب و مداوم از ضد آفتاب هایی با SPF پایین تر به مراتب تاثیر بیشتر و بهتری از استفاده از ضد آفتاب هایی با SPFبالاتر دارند پس برای تاثیر گرفتن بیشتر از ضدآفتاب ها باید در مصرف آنها دست و دلباز بود .

 

 

سوال بیشتر افراد این است که از بین انواع گوناگون ضدآفتاب هایی که در بازار موجود است کدام یک از آنها مناسب تر هستند ؟

برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب علاوه بر اینکه باید به مواد تشکیل دهنده ی آن دقت کرد باید یک سری اطلاعات از جنس و نوع پوست خودمان هم در اختیار داشته باشیم و ضد آفتاب را با آن تطبیق دهیم ,برای انتخاب مناسب تر می توانیم باید پزشک متخصص نیز مشورت کنیم.

نکاتی که در رابطه با مصرف ضد آفتاب باید بدانیم:

-ضد آفتاب فقط مخصوص خانم ها نیست و آقایان و کودکان هم حتما باید از آن استفاده کنند

-افراد با پوست روشن تر خیلی بیشتر در معرض اشعه ی نورخورشید هستند پس اصلا نباید ضد آفتاب را از سبد خرید خود حذف کنند

-بعد  از شنا و ورزش هایی که با تعرق همراه است اثر ضد آفتاب از بین می رود پس باید تجدید شود

-ضد آفتاب فقط مختص روز های آفتابی نیست بلکه حتی در هوای ابری نیز اشعه ی فرابنفش به پوست میرسید

-ضدآفتاب باید به تمام نقاط باز بدن ماسیده شود به خصوص صورت ، گوش ها  ، پشت دست ها ، قسمت های بدون موی سر در مردان و بینی از حساسیت بالایی برخوردار است

-ضد آفتاب انواع پوست ها متفاوت است و حتما باید مناسب و مطابق با نوع پوست استفاده شود وگرنه اثرات بدی به همراه دارد(بطور مثال برای پوست های چرب که مستعد جوش هستند بایدا ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود )

-ضد آفتاب را باید نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه استفاده کنیم تا کاملا جذب پوست شود

_ضد آفتاب باعث سوزش چشم می شود پس از مصرف ضد آفتاب در اطراف چشم پرهیز کنید

 

برای انتخاب و خرید ضد آفتاب مناسب پوستتان کلیک کنید

 

یادتان نرود که ضد آفتاب می تواند باعث حساسیت پوستی شود پس حتما در نحوه ی انتخاب ضد آفتاب مناسب با پوست صورتتان دقت لازم را به عمل آورید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 21:28

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده و آدرس darudigital.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::