فواید زینک (روی) برای بدن انسان

داروخانه آنلاین ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده
دارودیجیتال

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

فواید زینک (روی) برای بدن انسان

فواید زینک (روی) برای بدن انسان

زینک (روی) یکی از مهمترین مواد معدنی مهم برای بدن انسان است.که باعث جلوگیری از بروز بیماری های متعددی در بدن از جمله سرما خوردگی و بیماری های مربوط به پوست و مو میشود.علاوه براین زینک باعث بلا بردن روند یادگیری در کودکان و تقویت حافظه انها میشود.

تاثیرات زینک بر رشد

زینک با اثر گذاری بروی هورمون سوماتومدین که بوصیله هورمون رشد در کبد ترشح می شود، موجب ایجاد بافت  استخوانی شده و عامل موثری در رشد بدن است.تاثیر مثبت زینک برغده تیروئید و ترشح  انسولین و همچنین تاثیر بر افزایش تولید ویتامین D و در نتیجه جذب کلسیم باعث میشود که  رشد استخوان ها در بدن افزایش پیدا کند.

مقدار مصرف روی برای افراد مختلف

  • 7ماه تا 3سال ، 3میلی گرم در روز
  • 8-4 سال ، 5میلی گرم در روز
  • 13-9 سال ، 8میلی گرم در روز 
  • 14 سال به بالا 11 میلی گرم

تقویت پوست،مو،ناخن

تحقیقات نشان داده است که مصرف روی برای بهبودی جای زخم ها بخصوص جای زخم های دیابتی تاثیر گذار است و باعث کم شدن و بهبودی انها میشود و کم بود ان باعث میشود جای زخم ها باقی بماند.افرادی هم که دارای بیماری اگزما هستند از این قاعد مستثنا نیستد و کم بود روی در بدن انها باعث میشود این بیماری التهاب پیدا کند ولی با مصرف روزانه روی این بیماری قابل کنترل است.همچنین افرادی که دارای ریزش مو هستند میتوانند با مصرف روی از ریزش مو خود جلو گیری کرده البته که بیشتر متخصصین پوست و مو برای اینکار قرص فیناستراید را پیشنهاد میکنند ولی این قرص شامل عوارض هایی مثل ناتوانی جنسی در مردان میشود.

تاثیر روی بروی سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده است مصرف روی بروی سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیر گذار است و در هنگام  سرما خوردگی باعت بهبودی 50% از ان میشود.کمبود روی همچنین باعث اختلال در متابولیسم میشود و میتواند عوارض جانبی عمیقی از جمله اسهال ، توقف و کندی رشد و کاهش اشتها و وزن میشود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 20:35

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده و آدرس darudigital.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::