قبل از تمرین شکم خالی باشد یا نباشد ؟

داروخانه آنلاین ,

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







RSS

داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده
دارودیجیتال

یک شنبه 2 ارديبهشت 1397

قبل از تمرین شکم خالی باشد یا نباشد ؟

قبل از تمرين شكم خالي باشد يا نباشد ؟

كمتر كسي پيدا مي شود كه بخواهد با شكم پر از غذا تمرين كند اما از طرفي تمرين با حس گرسنگي هم اتفاق خوشايندي نيست. تمرين تمرين با شكم خالي باعث كاهش انرژي شده و منجر به خستگي زودرس در تمرين مي شود و در نتيجه از بازدهي و اثر بخشي آن كاسته مي شود. اگر جزو افرادي هستيد كه بعد از ساعت كاري باشگاه مي رويد بايد همراه خودتان يك ميان وعده خوب داشته باشيد چرا كه فاصله نهار با تمرين خيلي زياد مي شود و اين فاصله ميتواند منجر به كاهش انرژي و افت كيفيتي تمرين شود. با فرض اين كه نهار را ساعت 13 الي 14 ميل كرده باشيد و ساعت تمرين شما 6 بعد ازظهر است كه اين فاصله خيلي زياد است و لازم است پس از آن يك ميان وعدهجاي بگيرد.
بهترين توصيه اين است كه مصرف منبعي از كربوهيدرات در حد فاصل 30 الي 60 دقيقه قبل از تمرين براي تامين انرژي مفيد است. سوخت رساني قبل از تمرين به بدن گلوكز مي رساند و ميزان خستگي را به حداقل ممكن نزديك مي كند . بعضي از وعده ها مناسب براي قبل از تمرين شامل ساندويچ هاي سبك با نان سفيد مي شود يا ماست يوناني با تمشك ، يا اسموتي خانگي ميوه اي يا موز همراه با كره بادام زميني ، ميوه ، مخلوط آجيل و شكلات هاي Granola نيز وقتي خارج از خانه هستيد مفيد و كارآمد هستند و نيازي به آماده سازي خاصي ندارند . البته ناگفته نماند كه كنترل ميزان مواد مذكور هم بسيار مهم است و نبايد در مصرف آن افراط شود .


قبل از تمرين بايد به اندازه اي بخوريد كه رفع گرسنگي كند . در اين وعده نبايد دنبال حس سيري باشيد لذا در وعده قبل از تمرين لازم است قبل از سير شدن دست از غذا بكشيد .
اگر حس مي كنيد سير هستيد ممكن است با شروع كردن به تمرين در ناحيه معده احساس سوزش يا گرفتگي كنيد .
براي قبل از تمرين يك ميان وعده سالم با اندازه معقول توصيه مي شود نه پرخوري !
از مصرف غذاهاي پرچربي ( مثل گوشت قرمز يا لبنيات پرچرب ) در وعده قبل از تمرين ( يك ساعت مانده به ساعت تمرين ) اجتناب كنيد، چرا كه هضم آنها نيازمند زمان طولاني تري است و مي تواند به كيفيت تمرين لطمه وارد كند .
از طرفي هم بايد از مصرف غذاهاي پرفيبر اجتناب كنيد ، چرا كه فيبرها باعث كند شدن روند هضم و جذب مواد غذايي مي شوند و اين اتفاقي نيست كه در زمان نزديك تمرين به آن نيازمند باشيد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:










نوشته شده توسط دکترعلزاده در ساعت 21:20

به وبلاگ من خوش آمدید
ایمیل مدیر :


اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان داروخانه شبانه روزی دکترعلزاده و آدرس darudigital.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::